Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Asszony, asszony, csókos asszony…

2008.12.06
Asszony, asszony, csókos asszony…
 
        Zerkovitz Béla népszerű operettjét Böhm György rendezésében nagy sikerrel játssza a Thália Színház. Könnyed, humoros történetet láthat a színpadon a közönség, tele népszerű, fülbemászó dallamokkal.
Az események pergőek, de könnyen követhetők és tanulságosak is: az ünnepelt színésznő, Pünkösdi Kató és a csapodár Dorozsmai Pista szerelme látszik kibontakozni a Nagytemplom utcában, a Kubanek-féle hentesüzem közvetlen közelében. A lány – akit Kékkovács Mara alakít nagyszerűen – fiatal és szerelemre éhes, a fiú – megformálója Dolhai Attila- léha és szeleburdi, maga sem tudja, hogy az ártatlan kislány, vagy a végzet asszonya az, akihez a szíve húz. Az események akkor gyorsulnak fel, amikor az eljegyzése előtt nyoma vész a jegygyűrűknek, és a vőlegénynek is. A hiúságában megsértett Katónak épp kapóra jön báró Tarpataky ajánlata és elmegy hozzá a Bajza utcába, ahol a báró előcsalogatja belőle azt a bizonyos végzet asszonyát. A véletlenek egybeesésének köszönhetően Pista is a Tarpataky-palotában köt ki Rica Macával (Szendy Szilvi), Ibolya Edével (Peller Károly), Hunyadinéval (Oszvald Marika) és Kubanekkel együtt. Itt aztán összetalálkozik Katókával és lenyűgözi a „hernyóból lett pillangó” látványa. Aztán egy félreértés miatt halálosan féltékeny lesz és alaposan felönt a garatra, már-már véglegesnek tűnik a „szakítás”, de nem lenne operett az operett, ha borús véget érne, természetesen minden jóra fordul, a szerelmesek tisztázzák az eseményeket, újra egymásra találnak, mindenki nagy örömére.
      A darabban kiemelkedő alakítást nyújt Oszvald Marika Hunyadiné szerepében: nagy nevettető, igazi komika. Partnerével, Faragó Andrással kiváló párost alkotnak, nagyszerűen kiegészítik egymást.
      Ugyanilyen jól összeszokott páros az Ibolya Ede szerepében látható Peller Károly és partnernője, Szendy Szilvi, vagyis Rica- Maca.
      Báró Tarpataky megformálója Huszti Péter, örök Ádámunk a Szinetár Miklós rendezte Tragédiából (Madách: Az ember tragédiája). Már puszta megjelenésével tapsot, elismerést vált ki a nézőkből.
      Dolhai Attilának – akit inkább musicalszerepekben láthat a nagyérdemű – nagyon jól áll az operett is, bár tény, hogy ebben a darabban nem az ő figuráján van a hangsúly. A tőle megszokott lendülettel játszik, a darab egyik csúcspontja Dorozsmai szólója, a Mi muzsikus lelkek.
Kékkovács Mara – Pünkösdi Kató, vagyis a csókos asszony - nagyon jól hozza a fiatal, ártatlan, de ha kell, női praktikákkal bűvészkedő lány szerepét.
      A sok humoros, prózai jelenet mellett nagyszerű, ismert zeneszámokat hallhat a közönség. A színészek játéka magával ragadó, aki pedig némi morális tanulságra is vágyik, az megtanulhatja, hogy  nem a felszínes csillogás az érték, hanem a tiszta, igazi érzelmek.
                                                                                                      
        2008.12.06.                                  L. Orsolya
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

régi hozzászólás

(Csókos asszony…, 2009.10.23 17:53)

sok sikert (Kriszti, 2008. 12. 08. 19:13)
Örülök,hogy végre van egy olyan hely,ahol röviden, tömören, mégis hozzáértő módon van leírva egy-egy darab vagy könyv tartalma!Biztos vagyok benne,hogy ez a szakértelem és ezek a frappáns írások sok fórumozót csábítanak majd a színházba!Remélem idővel a darabokban szereplők is megtalálják ezt a honlapot mely a maga nemében egyedülálló.Ismeretlenül is hadd gratuláljak a cikkhez és az eddigi erőfeszítésekhez!Ti pedig,kedves olvasgatók,buzdítsátok a lányokat azzal, hogy hozzászóltok a nektek tetsző írásokhoz,biztos örülnének neki!